torsdag 26 februari 2009

typiskt

Solen börjar komma fram här nu. Kanske den kunde inträffat för en timme sedan istället så jag och Nero hade sluppit ösregn och blöta vägar hela promenaden men icke. Där fick vi gå i blasket en hel timme och var det inte blött så var det halt. Tror minnsan jag var nära på att sätta mig på rumpen sisådär 5 gånger men hade väl turen med mig gälladet det i alla fall.
Nu hänger skor,strumpor och jacka på tork och borde kanske vara lagom klara till jag ska hämta Tim på dagis om cirka en timme. I eftermiddag ska jag se på skidor igen och senare under dagen blir det då vaccination för Neros del nere på smådjurskliniken. Pappa och mamma är snälla som vanligt och hjälper oss med kostnaden då vi igentligen redan lagt ut cash men blev ju som bekant bestulna av kvinnan Nero bodde hos.

Annars då denna dagen. Resursteamet ringde tidigt imorse och ville ha mig på jobbet tjugo minuter senare vilket är omöjligt även om jag är en superwomen eftersom jag måste kontakta dagis som inte har öppet den tiden. Sedan kontakta Felicias fritids och hinna ut med hunden. Det är ju lättare sagt än gjort och var därför tvungen att tacka nej vilket gjorde killen i luren lite småsur och la nästan på luren i örat på mig. Det irriterar verkligen mig att vi timvikarier inte har rätt till att tacka nej men ska minnsan gå arbetslösa mer än halva månadern annars och vänta på deras telefonsamtal.

Men nu ska jag fixa lite här hemma som vanligt och kanske hinna med att styra upp mat. Fast då måste jag ju först avsluta detta medelandet annars blir det knepigt värre. Så ha en fin dag och hoppas solen kommer hålla i sig framöver.

Inga kommentarer: