måndag 16 februari 2009

måndag ,måndag,måndag

Det är verkligen knäpp tyst här hemma nu. Lite konstigt att Tim inte vaknar av mina hårda knappslag mot tangentbordet under tiden jag bloggar och msn:ar men min bästaste Felicia som jag nu inte träffat på ett bra tag tyvärr. Men det ska det snart bli ändring på igen hoppas jag eller vad säger du ?

Idag måndag kväll har det inte hänt speciellt mycket alls. Tim somnade som en stock brevid mig i sin säng när det höglästes i boken om morfar prosten som jag själv älskade att lyssna på som barn. Han hade en bra dag på dagis och eftersom det är sportlov så var det enbart två barn där idag och ändå var han helt slut när jag 12.30 hämtade hem honom i årets första riktiga snöyra. Hans inhalatorträning går redan bättre och idag andades han riktigt lugnt och sansat till både min och Thomas lycka. För visst känns det lite i hjärtat att sätta någonting framför näsan på sitt lilla barn som inte riktigt förstår att det bara är för gott ändamål och hans eget bästa.

Annars ikväll har vi bara tagit det lugnt och sett på PS.I LOVE YOU. Den var bra och nog kom det några få tårar rinnande ner för min kind minnsan eftersom jag på äldre dar blivit lite mer blödig . Efter filmen nattade jag Thomas och sedan hamnade jag här framför datorn som det oftas blir denna tiden på dygnet numera. Då är det lite lugnt och man kan tänka lite mer än på dagarna då en sambon drar i ena armen och barnet i det andra men visst älskar jag det men man behöver sin egna tid också faktiskt.

Så nu hade jag inte mer att skriva denna sena måndag så jag ska koka upp lite vatten ,droppa ner några skedar nyponpulver och slå på tv en halvtimme innan jag själv ska gå och lägga mig. Ska upp tidigt imorgon och följa skidskytte VM som startade i helgen så jag behöver ju min sömn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

klart, bot och ändring minsann.

hahaha först tänkte jag fråga vad det var för barn du hade lagt upp innan jag kollade ordentligt. hahaha. puss puss.

tintin sa...

felicia: hahaha du vet väl att Tim älskar att klä ut sig hur kunde du glöma :)
ps: date så fort pengarna kommer eller vad tycker du?,puss

Liza sa...

"Natta Thomas" ha ha ha