onsdag 18 februari 2009

bloggmarathon

Skulle nu tittat på efterlyst på 3:an men får liksom ingen ro känner jag utan väljer istället att sätta mig framför denna underbara lilla pc jag inskaffat. Datta med finaste underbaraste Felicia så klart och skratta åt alla sjukt konstiga dokumentärer 3:an har att erbjuda. Och det är en jäklans massa vill jag lova.

Thomas har nu kommit hem från sitt möte och Tim ligger inne i sitt rum och snarkar så man skulle kunne tro att väggen ska rasa samman. Eller lite överdrivet kanske men ni fattar hur jag menar tror jag. Hur som helst så har våran mamma och son kväll varit ljuvlig. Vi kollade på laban i soffan. Till kvällsmat skulle det bli ungspannkaka men insåg när jag väl börjat att det inte fanns mjölk så långt ögat nådde och jag som redan hunnit kläcka äggen och saltet. Snabbtänkt ändrade jag taktik och fixade istället ihop en pyttipanna med stekt ägg och rödbetor som Tim åt i ett jihuuu. Själv åt jag upp min tonfisksallad från tidigare dag och sedan spolade jag upp ett härligt skummbad. Tror vi befann oss i vattnet lite för länge kanske för vi såg ut som svampar i hyn när vi väl kom upp men det var vi väl unnade denna annars så kalla vinterdag. Läste som vanligt ur morfar prosten som godnattsaga men hann inte längre en två sidor innan han somnat och jag smög mig ut i tv rummet och kollade på uppdrag granskning. Handlade om faller Louise ifrån Vetlanda och varje gång jag läser eller ser saker om sånt får jag tårar i ögonen. Seriöst ,det skulle vara körkort för att skaffa barn. Eller vad tycker ni?

Nu ska jag hälla upp en kopp varm nyponsoppa ,blogga och sedan titta på film. Hoppas natten blir lugn och vara pigg och allert för imorgon ska jag på min första tvådagars kurs för att kunna ge medicin på jobbet. Sköt om er

Inga kommentarer: