onsdag 18 februari 2009

Nu sitter jag inne på Tims rum och tittar på honom när han leker för fullt här hemma. Thomas har varit inne och vänt och är nu påväg till någon möte med jaktföreningen så det blir en mamma och Tim kväll denna onsdag. Om han somnar som vanligt så ska jag bänka mig framför tv ikväll klockan 21.00 får du är det efterlyst som jag missat allt för många gånger detta år 2009.

I köket ser det för tillfället ut som en rövarkula med kastruller och leksaker om vart annat. Kryper gör det i fingrarna och helst skulle jag vilja kasta mig ut i köket och röjja upp allt med detsamma men vi har börjat lära Tim ordning och reda här hemma så han ska snällt få hjälpa till ner leken är klar vill säga.

Men nu när han ändå sysselsätter sig så fint på egen hand tänkte jag göra en utmaning jag helt enkelt stulit från någons blogg som jag råkade hamna in i igår kväll så nu sätter vi i gång. Och jag utmanar alla som vill .

Jag och min partner

Vad heter ni? Kristin, Ana,Maria Jansson och Thomas ,Victor,Daniel Cheadle

Har ni några smeknamn på varandra? Ja det skulle väl vara älskling då som de flesta andra liksom.

Hur träffades ni? I en trappa inne på en krog här i staden några månader efter att jag flyttat hit.

Hur länge har ni varit tillsammans? Sedan november 2003. Alltså sådär typ 5 år och 3 månader stämmer väl ganska exakt.

Är ni förlovade: Ja det är vi men måste gå till en guldsmedsaffär och töja ut dom lite eftersom vi rundat till oss sedan vi skaffade dom .

Bor ni ihop: Jajjamensan

Har ni barn: 2 stycken men ett gemensamt. Lite rörigt men orka gå in mer i detalj .

Har båda körkort? Ja tack och lov för det

Kommer du ihåg er första kyss? Klart man gör'

Vem sa " jag älskar dig " först ? Hmmm tror det var jag faktiskt men det tog ett tag.

Vem är äldst? Thomas

Vilka stjärntecken är ni? Jag är kräfta och Thomas oxe

Vem fyller först på året. Självklart Thomas eftersom det är maj=oxe och juli=kräfta

Vem är längst. Thomas

Vem sjunger bäst? Antar att det inte är jag även om jag gärna vill tro det..haha

Håller ni handen på stan? Det varierar väldigt mycket.

Kände ni varandra innan ni blev ihop? Nope

Vad har ni gemensamt? Inte alls mycket vilket jag tror är bra i och för sig.

Blev du kär i första ögonkastet? Nehe det blev jag inte

Har ni någon speciell låt. Nehe íngen alls,sånt är för mesar...hahaha

Har ni några "fri kort"? nej

Har ni stora framtidsplaner? Skaffa hus och kombibbil. Resa ut i världen och gifta oss.

Har ni gråtit i varandras armar? Ett par gånger har det nog hänt ja

Har ni varit utomlands tillsammans? Nehe aldrig vilket känns riktigt B

Vilket är ert bästa minne? När lilla Tim kom till världen

Vem lagar bäst mat? Thomas , Thomas ,Thomas. Jag är urusel på mat och tar mig heller aldrig ro för att liksom bli bra.

Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Läser läxor med Felicia ,tittar på tv och badar med Tim

Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Näehe då skulle vi ju aldrig göra något annat eftersom vi ses nästan alltid.

Bodde ni lågt ifrån varandra när ni träffades första gången? Nej kanske 20 minuters gångväg bara.

Blir du lätt svartsjuk? Nej det tycker jag inte.

Ringer eller sms:ar ni mest? Ringer annars blir det aldrig något vettigt svar från det ena hållet.

Brukar nån av er prata i sömnen: Båda två faktiskt men inte speciellt tydligt så man kan aldrig fatta vad den andra vill ha sagt sådär mitt i natten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vad spännade, nu vet jag mer...