fredag 6 februari 2009

fredag kväll

Idag har jag haft ännu en sådan där mysfredag tillsammans med min älskade Tim. Eftersom förskylningen är så tung så beslutade jag och dagis gemensamt att han kan vara hemma istället och vila upp sig till en ny vecka vilket var ett bra beslut. Av en konstig anledning vaknade han inte på hela natten även att hostan var ihållande och kraftig nästan hela natten. Detta vet jag ju då för att jag låg vaken och lyssnade halva natten innan jag somnade på soffan .Inte förrens 07.00 skrek han till i en hostattack och ville komma upp till mig. Vi slöade en timme framför tv innan vi gick upp och åt frukost. Hade bestämt tidigare under dagen att bege mig ut i snöyran och besöka apoteket för inhandling av hostmedicin och näspray. Det jag tyvärr inte väntat mig var oskottade gångvägar vilket gjorde mig mer och mer irriterad under promenades gång. När jag för typ 7 gången mött gubbar i skottmaskiner kunde jag inte hålla mig i skinnet utan skestikulerade med händerna om att det kanske skulle sätta lite jävla fart och ploga vägarna där vi med barnvagnar,cyklister och äldre faktiskt vill komma fram. Inte verkade de fatta min vink utan log bara snett och vinkade tillbaka vilket gjorde mig ännu surare ska ni veta. Framme vid apoteket fick jag mina inköp ,dyrt som bara den så klart och med kassen under vagnen beslutade jag mig för en annan väg hem. Det var nitlott nummer ett och var typ omöjlig att befinna sig på så jag fick snällt vända tillbaka och gå samma halvskottade väg hem halvsvärande. Tim sov hela vägen så när vi kom hem var tvätt tiden redan igång till hans lycka eftersom tvättstugan är så spännande och rolig att befinna sig i. Där bekantade han sig med en av husets tanter och var sedan svår att få med (tim alltså) upp tillbaka till lägenhete. Thomas kom hem och vi åt en vitkolssoppa till middag och har sedan fixat upp Tims room makeover med rymd motiv på två av hans väggar. Det blev superfint men kan ju tyvärr inte visa bild då kameran fortfarande är på villovägar. Men hur som helst så sover han nu som en stock och kanske drömmer sig bort bland planeter och månar.Vem vet. Men nu ska jag sätta mig framför tv och se slutet på lets dance. Somna i sängen i natt och imorgon försöka ställa om dygnet mer än jag redan gjort för att klara av nattjobbet från lördag till söndag.

1 kommentar:

Anonym sa...

kan verkligen se framför mig hur du gestikulrerar för fulla muggar att de ska skaffa lite tempo. hahahaha. LOVE U!