måndag 2 februari 2009

nu sover äntligen Tim

Då var det dags för operation läggning i Tims nya säng. Första natten flöt på och sovs till 09.00 dagen därpå. Igår gick det bra men vaknade några timmar senare och sov sedan oroligt hela natten med en irriterande snorig näsa. Nu måndag kväll och snart midnatt somnade våran lilla Tim för ungefär tio minuter sedan. Jag är trött och känner mig lite dum över att bli irriterad på att han vägrar att sova på hela kvällen men hoppas ej att vara den ända som känner så. För det bli för lite sömn för honom och tröttsamt för mig att sitta i ett rum i flera timmar utan framgångar men det blir ju bättre vet vi ju numera. För hade samma problem med spjälsängen och det blev bättre så nu kämpar vi vidare och hoppas ni håller tummarna. Det possetiva är i alla fall att han frivilligt går i sin säng och lägger huvudet på kudden. Att han sedan inte sover är ju en annan femma. Men vi är nog inte de ända på jorden som har det likadant men kom gärna med tips om sådana finns .
Nu har jag ätit vindruvor och tagit en kopp te. Sitter halvsovande över skärmen och borde istället lägga mig i sängen för lite sömn. Natten kan ju sluta hur som helst och utvilad blir jag ju inte av att nöta på stolen mer denna måndag så nu stänger jag av mekanismen för ikväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Träning ger färdighet. Se bara på mig, numera går jag och lägger mig helt själv.... : )

Tim kommer att fixa detta också, tar bara lite tid. Du får hitta på något under tiden du sitter där, skriva en novel kanske ?

tintin sa...

mia: ja och tur är väl detta .för annars hade det varit fara i färde med dig..jodå tim kommer in i det tids nog...Har bara lite dåligt tålamod