tisdag 10 februari 2009

snöiga tisdags

Då var man tillbaka utvilad och med nya krafter efter helgens nattjobb som gick jättebra. Det kan tänkas att jag gör om det men endast på helgerna eftersom vardagarna ej går då Thomas börjar jobbet tidigare än Tims dagis öppnar. Ute snöar det och faktiskt så verkar det som om detta väder kommer hålla i sig ett tag. Pulkainköp står nu högst på köplistan fast vi nästan viftat bort tanken på grund av regn och blask i veckor.
Tim är på dagis i vanlig ordning och jag borde stått på min crosstrainer nu men har inte riktigt tagit mig i kragen ännu utan skjuter fram detta till kvällen. Istället tänkte jag fortsätta skallgången på min kamera som fortfarande inte dykt upp. Lägga ut barnkläder på tradera och kasta halva garderobinnehållet under dagen så sysslolös blir jag ej. Men nu sitter jag här nerkrupen i våran underbara soffa och kopplar av.
Så där mycket har jag inte att förtella idag faktiskt vilket tyder på att vårat liv är lite händelselöst för tillfället. Men Tims sängträning går finfint. Eftersom förskylningen blivit bättre sover han nästan hela nätterna innan han vaknar dock väldigt ledsen. Han älskar sitt nya rymd rum med leksaker och möbler. Fortfande ofta glad men ibland går lagen emot honom och då blir man väldigt arg och lägger sig helst ner på golvet och gnäller tills man inser att varken mamma och pappa bryr sig. På dagis är han ännu den snälla söta lilla pojken som leker med djurgården,tittar i böcker upp och ner ,samt bygger höga legostaplar. Lassar in mat som de stora barnen och kramar fröknarna flera gånger om dagen. En ny vikarie har dykt upp och henne gillar jag inte alls. Tjatar och gnatar för det mesta och beter sig allmänt konstigt åt.Barnen lyssnar inte och då borde man försöka sig på en annan metod tycker i alla fall jag. Igår blev jag även irriterad på den av fröknarna jag inte riktigt gillar på hans avdelning då hon blir sur på Tim och en anna tjej i samma ålder. Anldeningen var att de kladdad i tvättfatet och blev blöta på kläderna. Men ser man till barnen och hjälper dom minsta så kanske det inte slutar på det sättet. Istället ska det gnällas om att dom alltid kladdar vid handfatet specilet dom minsta. Är det så konstigt undrar jag då tyst för mig själv. Barnen är 1 1/2 år och kladdar med vatten. Så är det bara. Se till dom istället så kanske de lär sig. Irriterad blir jag i alla fall vilket jag kan bli ganska ofta kom jag precis på. Men vad gör det man är väl bara människa.
Annars hade jag väl inte så mycket mer att tilläga för tillfället. Har lite problem med en del saker i omgivningen här hemma men det tar jag inte upp här i respekt till de inblandade utan hoppas vi kommer kunna lösa det på bästa sätt och att det slutar bättre än det är nu.




Inga kommentarer: