tisdag 24 februari 2009

sköna soliga kyliga tisdag

Tjosan hejsan på er . Sitter uppkurad i soffan och tittar på sprint på tv och fryser fortfarande lite om benen efter en långpromenad med hunden. Ja det är så sant så. Igår kväll kom Nero äntligen tillbaka till oss och det var ett lyckligt återvändande. Pengar och de viktiga papprena är ej tillbaka då denna människa kommer med ena anledningen till den andra om vart vissa saker är. Men hunden är hemma och det är det viktigaste så nu lägger vi detta bakom oss och tar nya tag. Men tack alla fina som brytt sig och hört av sig under dessa jobbiga dagar. Ni är guld värda.

Solen skiner och det är liksom en sådan där riktigt härlig dag att befinna sig ute i. Tim är på dagis och märker inte alls att mamma går därifrån utan springer in på avdelningen och sätter sig vid tågrälsen och där kan han befinna sig låånga tider enligt fröknarna. En fin stor numera gul bula lyser i sin ensamhet mitt i pannan på honom efter ett fall rakt mot soffarmstöddet i förrgår.

Hurtig som jag är har här även hunnits med ett besök på konsum denna dagen och laddat kylen med lite mjölkfria produkter så vi kan börja göda Felicia riktigt ordentligt nu med alla dess sorter och magont har hon inte nämt sedan hon kom vilket är skönt.
Om en timme ska jag ta mig ner till dagis och hämta Tim sedan ska jag kasta hunden i duschen för efter att kommit hem igår så luktar han både inrökt och avföring om vart annat och det är nu så stark doft att hela lägenheten vädras ur så gott det bara går och det är tokkallt här inne för tillfället. Motionen är det inget vidare med heller då han nästan bad mig kasta upp honom på ryggen och bära honom de sista 30 minuterna hem. Men det går ju liksom inte så bra.
Nu ska jag stänga några fönster innan jag blir till is och sätta fart med dammsugning och boka tid i tvättsugan . I eftermiddag blir det kanske en utflykt till skogen om alla är på gott humör.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att Nero är tillbaka.

Dessutom ett stort Grattis till Nero på hans födelsedag. Han som nåt den höga åldern av fyra år.