tisdag 10 februari 2009

snöiga ,blåsiga skitdag

Nu ska jag snart väcka Tim om han inte själv hinner göra det. Idag sover han middag i sin vagn eftersom han somnade som en stock så fort jag satte honom i vagnen utanför dagis. Passade på att gå förbi konsum och handla lite tabobröd till gårdagens keso/kycklingmix vi hade i våra bakade potatisar. Träffade en tjej från jobbet som också går under resurstemet och fick veta att hon minnsan jobbat flera dagar nu och även i helgen. Då tänker jag vad det är för fel på mig igentligen. Vet att man inte ska göra det men kan inte sluta. Att självkritisera sig själv är något jag är riktigt sjukt bra på tyvärr och gör ofta. Att jag idag kan kontrollera min ångest och matrubbning är inget nytt antar jag. Men så fort det går käppar i hjulet låser sig allt och jag tappar liksom kontrollen över mitt annars så kontrollernade liv.Känns som om jobbet inte vill ha mig där och ber resur att ej ringa mig. Sakerna som jag gör är fel och jag är bara helt väderlös,ful äcklig och fet. Förbannade på det där skitteamet som jag sliter för gör inte saken bättre.Men man väljer och vrakar inte bland arbete så man måste ju ta det som bjuds och vara nöjd. Hur som helst så känns det för tillfället allt annat en toppen. Tror jag tar några varv med dammsugare för avreagering umgås sedan med Tim som jag vet älskar mig för den jag är och sedan ser fram emot kvällens landskamp för gli azzuri(Italien) mot Brasilien i London.För dom gör mig sällan/aldrig besviken. Hoppas på vinst och kanske ett bättre slut på denna snöiga , blåsiga skitdag.

Inga kommentarer: