lördag 21 februari 2009

sviken och förbannad

Jag är trött och tänker gå och dra ett täcke över mig här snart. Har funderat på att se Wallander på tv4 + men hoppar nog detta och lägger mig istället. Tim vägrar sova och nu orkar jag heller inte ligga där inne och försöka natta honom längre utan Thomas får göra hur han vill med det.

Snöar ute har det gjort nästan hela dagen och jag börjar tycka att det räcker och blir över till en hel kontinent nu. Kommer fram någonstanns gör man inte heller vilket gör mig ännu mer irriterad och sket helt enkelt med att ta någon lång promenad varken igår eller idag. Så när jag ändå håller på att gnälla varför inte fortsätta i denna banan med att beklaga mig över situationen med min älskade Nero. Han flyttade ju till en fodermatte uppe i vårat gammla hood för att senare komma ut på landet och ha det härligt. Hur har detta gått då kan man undra. Åt skogen är det bästa ordet jag kan finna nu. Tjejen eller damen i snart 40 års ålder är opålitlig, omogen och oansvarlig angående våra krav för flytten med Nero. Något lantboende kommer inte bli av. Pengarna till vaccinationen finns antagligen inte kvar och veterinärbesöket blev det inget. Själv känner jag mig sjukt sviken och lurad är både ledsen och förbannad och Nero kommer hämtas så fort vi bara kan. Sedan vet jag inte alls hur det kommer bli. Lita på folk har jag svårare än nånsin att göra nu och det bara snurrar i hela huvudet för tillfället. Men imorgon har jag nya krafter och tänker ta tag i detta så fort det bara går. Ha en bra lördag och sköt om er.

1 kommentar:

Anonym sa...

förlåt för att jag skrattar men hhhah du är bäst: "tjejen eller damen i snart 40". underbart. men det bli bättre darling. kan ju glädja dig med att jag förhastade mig ang. snö här. tji fick jag när jag vecklade upp persiennen, det är fan rena rama vargavintern ute. tack för den.

puss