fredag 22 februari 2008

tandspöket,flytt och storm

Det är verkligen storm ute idag och trodde för några minuter sedan att båda jag och Nero skulle lyfta från marken så mycket blåste det ute. Slarviga jag glömde ju självklart vantarna hemma och sitter nu här med röda händer som känns som glasspinnar precis utagna från frysen. I vardagsrummet sitter Thomas och Jonas med playstation 2 , Felicia har krypit till sängs och Timmen sover sedan några timmar i sin lilla säng. Men jag laddar för att denna natten kommer bli sämre sömn än vanligt för vet ni att våran lilla guldgosse har fått sin allra första lilla tand och det gillar han väl inte så där jättemycket då det säkert gör ont så Thomas gav han lite alvedon så hoppas vi att han får sova ut så gott det går . För dagen har varit tuff för honom med mycket tårar och i kväll var han helt slut och somnade på skötbordet medan han fick sin nightoil salva.

Dagen har för övrigt varit lite småseg efter lite dålig sömn då Tim bestämde sig för att vakna redan 24.00 i natt och vägra somna om och det antagligen för tandspöket. Så mellan oss i sängen inatt låg en liten kille som kastade sig fram och tillbaka med huvudet till klockan var 02.00 innan han utmattad somnade med huvudet vid thomas axel och benen tryckta in i min mage och så låg han nästan hela natten tills Thomas vaknade vid 05.00 och begav sig till jobbet.
Väckte Felicia runt 07.00 så hon skulle komma iväg till fritids sedan hade vi sovmorgon till 09.00 vilket var superskönt. Tog en förmiddagspromenad och upptäckte att Nero hade diarre med blod vilket skrämde mig . Vi skulle ringa veterinären när Thomas kom hem men det har blivit bättre med dagen och ikväll var det som vanligt så vi avvaktar men har lite extra koll framöver.

Pratade som vanligt med min kära syster idag och fick beskedet om att hon fått jobbet i sydkorean med flytt i augusti. Så de har en vecka på sig att ge besked och självklart stöttar vi dom i hur de bestämmer och glada för hennes skull. Men lite skumt känns det att inte kunna prata med henne lika ofta men kravet om de flyttade var ju att de skulle inskaffa webkamera och mikrofon så vi kan snacka på datorn vilket jag hoppas fortfarande kommer ske kära syster? så ska jag nog klara 3 år med henne borta i stora vida världen.

Nu ska jag sätta mig i soffan och vara lite social så sköt om er alla där ute och ha en bra fredagkväll

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men självklart så är webkamera ett måste, ska skaffa den bästa som finns på markanden så jag kan prata med alla "back in Sweden".

tintin sa...

syster mia: låter finfint :)