måndag 11 februari 2008

lite av varje


Hej världen !!! Nu har jag slarvat igen och inte bloggat på några dagar men inte har det hänt mindre för detta. Självklart har det regnat för det mesta och det verkar inte bättre än att det har blivit väldigt kallt i lägenheten ¨så det känns som om uddevallahem snålar med elen eller nått. Hur som helst så går vi alla omkring här hemma och småfryser och när man kryper ner i soffan så passa två filtar riktigt bra.

Som alla kanske vet så kämpar ju vi med Tims nattning och det går ju bättre för varje dag men alla har vi dåliga dagar och så även små killar i 7 månaders åldern som då blir helt förtvivlad men som efter 5 minuter inser att det är nog inte så otäckt endå och lägger sig till ro och sommnar. Han vaknar ju fortfarande runt 4 tiden på morgonen och seriöst så känner inte jag för att riktigt börja dagen så vi ska jobba på det lite mer men vem är pigg vid den tiden för träning?? Annars så går allting framåt och banan är ju självklart favoriten men som har vällingen hack i hälarna ,banan-äpple gröt är en stark trea som slinker ner varje frukost ocn en del på golvet..haha

I lördags kom min älskade vän Felicia som numera bara bor 50 minuter från oss (gbg) på besök. Så vi packade in oss i foooorden och tog kosan mot busstationen och hämtade upp henne för att sedan fortsätta till torp köpcenter och lite fönstershopping och fika. Dagen bara sprang iväg och det är så härligt att bara umgås med någon som man kan vara sig själv med och känner utan och innan sedan flera år tillbaka. Tim var självkalrt superförtjust i henne och tyckte hon var helt super som till och med ville se på Laban med han. Vilken tjej liksom. PÅ kvällen blev det godis och film och jag kan ju bara säga att jag aldrig skrattat så till en film av det slaget innan eller har du Felicia?...hihi
Söndagen gick tyvärr för fort men vi hann med en hundpromenad och Thomas slog på stort och bjöd oss på utsökt rådjursfile och ris upplagt på ett proffsigt sätt . Körde sedan till busstationen och lämmnade henne sedan var den helgen slut men kanon var den

Idag måndag hade vi lite sovmorgon och stegade upp en kvart senare ,åt lite frukost och begav oss sedan ut i ett alldagligt februariväder med varken regn eller sol så långt ögat når. Var väl ute i någon timme. Fixade lite mat till vovven och gick omkring och småplockade här och där medan Tim tittade på Alfon och pratade i faaaalsett. Hade även bestämt mig för att ta en sväng till öppna förskolan och hälsa på Jonathan och Åsa efter att ganska lång tid hållit mig borta därifrån av olika själ. Packade ihop lite matsäck till Tim och tågade iväg mot dalaberg och öppna förskolan. Efter att gått i världens uppförsbacke pustade jag lättad ut innan jag gick den sista lilla biten .Var lite sen så alla hade kommit och vi gick in och satta oss på mattan bland de andra barnen . Tim var något stolt över att visa de andra barnen att han numera också kan sitta själv och minnsan inte ger sig hur lätt som helst när de andra krypande barnen försöker rycka leksakerna ur hans hand .Sjävklart är man stora killen så inte tar man till lipen heller utan fortsätter leka med något annat tills nästa sak försvinner mitt framför näsan och då börjar humöret tära lite men mamma låter dom ju bli så där är man ju alltid trygg i alla lägen. Var där i drygt 2 timmar och hann med lite sånger ,ramsor , fika och sist men inte minst att krypåla sig bakåt för första gången och på bara några minuter var han helt plötsligt i något litet hörn. Så det går i ett rasande tempo och kanske kryps det här nästa vecka.

Nu ska jag sätta mig framför tv och titta på ceasar och hundarna så nero får det tufft imorogn när jag fått nya tips och dylikt. puss och kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

LEEEEEEEEEEEEEEEAVE BRITNEY ALOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOONE. det är allt jag har och säga. hahahaha.

djack djack djaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaackkkk.

puss på er allihop, saknar er!

tintin sa...

felicia: hihihi jag instämmer.vet ju vad jag ska titta på deppiga dagar.puss