fredag 15 februari 2008

fredagsblogg

Är så trött nu insåg jag när jag nyss satte mig här framför datorn för att uppdatera de senaste dagarnas händelser. Badade med Tim tidigare ikväll och nu hoppas jag att han snart ska somna in och sova i 10 timmar som han gjort i natt för då är jag så mycket mer utvilad och orkar så mycket mer. Eftersom jag inte skrev någonting om gårdagen så börjar jag med att berätta att igår var det strålande solsken och vi satt och åt frukost runt halv 10 som vanligt med solens strålar i ögonen. Eftersom det var kallare igår åkte långisar,halsduk och vantar på sedan var det full fart ut på en halvlång promenad här uppe i området medan Nero gjorde alla sina behov. Traskade sedan hemåt för att som vanligt städa av lägenheten, tvätta av lite skitiga haklapar och titta på Laban med Tim. Runt ett tiden mötte vi upp Åsa och Jonathan och begav oss ut på en helt superhärlig lunchpromenad i solen med två små sovande barn i vagnarna. Var väl ute i dryga 1 1/2 timme innan vi kom hem igen där det blev lite fika och lek på Tims rum. Småpratade om allt möjligt och hade det hur trevligt som helst och barnen verkade gilla läget och det bjöds på både skratt och gråt tills klcokan var runt 4 tiden då vi rundade av och Åsa och Jonathan gick hem till sig och jag och Tim satte oss i soffan och slötittade på tv innan det var dags för kvällsmat som blev pannbiffar och potatismos. Tim var skittrött och grinig så när han väl kom i säng så tog den en minut innan han stensomnade. Resten av kvällen tittade vi på tv och småpratade.

Idag började dagen som alla andra med frukost,morgonpromenad och vardagsysslorna hemma. Runt 13.00 kom Jennie förbi och vi traskade ner på stan och bibloteket för att jag ville hitta lite bra böcker att läsa här hemma eftersom det är sååå dyrt att gå och köpa så här i slutet av månadern. Blev lite besviken på sortementet men det blev lite böcker och ett besök på willys. När vi kom hem var resten av familjen redan hemma och Felicia hade en kompis på besök så det var livat värre. Vilade lite innan kvällsmaten som blev potatisallad och någe köttstycke som smakade bra. Ja så kul har vi haft den senaste tiden .Nu ska jag gå och titta på tv och bara ta det lugnt innan även jag ska krypa till sängs
Sköt om er. Kram

Inga kommentarer: