fredag 1 februari 2008

fredagkväll

Fredagkvällen är nästan slut och det är först nu som jag känner att jag kan sätta mig tillbaka och bara njuta av lugnet här hemma med endast akvariets surrande ljud i bakhåll. Funderar förresten på att sätta mig framför tv och se någon film eftersom Thomas och Jonas är ute och svirar på krogen . Ute ösregnar det som vanligt så det blev bara en långpromenad med hunden idag. Annars har vi haft en bra dag och Tim har varit glad för det mesta förutom när man lägger ner honom eftersom han helst vill sitta upp tills han stupar av trötthet i fammnen på mig. Har som vanligt hunnit med dammsugning och städning och tidigare ikväll flyttade vi över Tims säng till hans rum så det bar iväg till jula för inhandling av babyvaktare så jag kan höra honom. Han verkar i alla fal gilla läget och efter at vi läst billy björns godnattsaga och stoppat om honom i sängen så var det bara lite ledsna miner men efter 3 minuter sov han som en stock till min lättnad. Efter att igår invigt 5 minuters läggning med en kvarts hysteriskt gråtande och utan napp somna i sin säng utan någon brevid gick det som på dans ikväll. Nu tycker nog de flesta att jag är en idiot som använder mig av detta men eftersom han vaknar 02.00 varje natt och vill äta halva natten så är jag numera ganska utmattad och vi ville ge denna metod en ärlig chans och tro det eller ej så verkar det funka snabbare än vi trott.

Inga kommentarer: