onsdag 20 februari 2008

kvällsuppdatering

Då var det bara Thomas, Felicia, Tim, Nero och jag kvar efter att mamma och pappa begav sig hem till skogarna i småland igen efter 4 dagars superhärlig visit hos oss. Vädret har varit med oss så jag har dragit med mig mamma på långa soliga promenader och hemma har vi fått hjälp med allt möjligt så det kändes nästan lite som semester. Pappa är nog den ända jag kan lämna ifrån mig min kära damsugare till utan att det kryper i fingrarna av abstinens och fint blev det. Thomas har bjudit oss på den ena festmåltiden efter den andra så inte går det någon nöd på oss. Tim bara avgudar sin mormor och morfar jättemycket , bjudit på en massa skratt och lite gråt framåt kvällarna då man både är lite övertrött och hungrig på samma gång. Nattesömnen har varit lite sämre men 8 timmar är endå okey för man hinner sova och bli någolunda utvilad för att på dagarna sysselsätta denna lilla buskille som vill att det ska hända saker mest hela tiden.

Denna vecka är det lov för Felicia och hon är på fritids hela veckan och idag bar det iväg till Inovatum. Någon sorts vetenskapsutställning som tog henne med storm och nu är vi lite mer allmänbildade i ämnet. Undrar förresten om mamma la i lite energipiller i hennes pannkakor idag för sedan hon klev in här hemma 15.00 har det varit full rulle med både dans , gymnastik och gud vet allt. Tim gillar i och för sig läget när storasyster som är hans idol förutom Nero höll låda här idag och har skrattat så jag trodde han skulle lyfta till taket.


Nu är det lite lugnare och Felicia och Thomas kollar på tv medan jag sitter här vid datorn och väntar på att Tim ska äta upp sin flaskmat för då är det läggdags med godnattsagan "godnatt billy björn" och lite natusan nightoil smörjning så hoppas vi att natten blir lugn för oss alla och att vi vaknar pigga och allerta på torsdag morgon.


Ha en super trevlig onsdagskväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ännu inte hittat Natusan Nightoil här uppe, måste utvidga mitt sökområde lite till...

tintin sa...

moster mia: vad konstigt har du verkligen letat bland bebisartiklarna...hihih
ännu en orsak att packa väskan och komam hit ju