tisdag 3 mars 2009

tisdags regn och blask

Nu har jag precis avslutat min lunch som bestog av pasta och köttfärssås. Är kanske lite för mätt men vad gör det egentligen. Huvudsaken är att jag har krafter till skrivningen senare i eftermiddag och promenaderna som följer där efter . Ute är det pissväder rent ut sagt och på morgonpromenade var jag och Nero dyngblöta redan efter 10 minuter. Men vi bet ihop och höll oss faktiskt ute i en hel timme innan vi fick komma in i värmen, hängt upp kläderna på tork och satt sig till rätta vid matbordet.

Tim är på dagis och kommer hämtas runt 15.00 idag men av vem vet vi ännu inte utan beror på hur dagen flyter på och vem som är hemma tidigast. Hoppas blasket försvinner me tiden så våran eftermiddagstur blir bättre och vem vet om solen kanske rent av tittar fram några minuter även om hoppet är långt borta.

Nu ska jag bläddra igenom papprerna en sista gång och sedan göra mig redo för att traska ner mot staden . Men först av allt tänker jag besöka toaletten för det börjar bli bråttom. Adjöken.

Inga kommentarer: