söndag 8 mars 2009

händelserika lördag

Nu är vi hemma. Eller i och för sig var det väl för ungefär en halvtimme sedan vi klev in genom ytterdörren och fick ett varm välkommnande av Nero. Men hur som helst har våran lördag bara rullat på och det blev inget vattenpalats. Istället tog vi kosan mot Lysekil och havets hus. Hörs kanske på namnet att det handlar om fiskar och det var det fullt av dom både högt och lågt. Hajar, torsk, havskatt, pigghaj, knorrhane, hummrar, ålar, flundror, rockor och gud vet vad allt hette. Men trevligt var det och Felicia var alldeles salig hela turen. Tim däremot somnade vid ingången och vaknade inte förrens vi kommit utanför byggnaden och tittade ut på havet .

Väl hemma i Uddevalla tog jag och Nero en eftermiddagspromenad i smådugget. Under tiden satte jag resterande familjemedlemmar i arbete med både dammsugning, diskning och matlagning för vi var bortbjudna till kvällen och ville få ordning innan vi skulle iväg. Till Familjen Karlsson begav vi oss och där blev vi bjudna på bakat potatis och skinkröra. Alla åt med god aptit och resten av kvällen kan man väl kortfattat säga att det var fullt ös med 5 barn som var från golv till tak men utan skador och enbart småbråk men trevligt hade vi. Bänkade oss fast vid tv senare under kvällen och tittade på andra chansen och åt godis förutom jag och Tim. Vi fick russin och det gick alldeles utmärkt som vanligt. Thomas och Matthias hamnade framför dator medans vi kvinnor fastande i soffan. Minstingarna på golvet och de äldre barnen lite överallt.

Nu är jag trött och sitter här framför datorn och liksom måste anstränga mina ögon för att kunna skriva aningen sammanhängande. Tänker lägga mig och i morgon kasta in bilder från dagens eller gårdagens äventyr eftersom jag nyss kastade en blick på klockan som visade en tid jag inte hade en aning om redan slagit in. . Sov nu gott och så ses vi om några timmar

Inga kommentarer: