måndag 2 mars 2009

måndagshäng i gbg

Nu sitter vi på tåget hem. Missade en avgång på grund av några missförstånd men hade turen med oss och behövde bara vänta 20 minuter till nästa. Eftersom Felicia är en klippa hoppade hon av sin buss på första hållplats. Ångade på i hundra tio och mötte upp mig på centralen de sista minuterna innan vi sedan tillsammans lyfte upp vagnen i tåget och åter igen sa adjö medans Tim sov och gör ännu som en björn i ide.

Dagen har varit toppen och vi kom till gbg ca 13.30. Tims första tågresa var en succe och han verkade verkligen älska allt som hade med tåg att göra. Middagsvila blev det ingen och när vi mött upp Felicia , hittat ett häng för lite matintag inne på femman och fått in maten var det redan där en trött Tim som lassade in spaghetti och köttfärsås som om han inte fått mat på veckor. Traskade sedan runt inne i värmen på femmanhuset och gick väl igenom de flesta affär med någorlunda stil i och hade det så kul som bara vi kan ha en måndag i början av mars. Tims humör var förvånadsvärt possetiv och det gnälldes inte mycket förrens klockan drog sig åt 16.00.Vi började bege oss ner mot centralstationen för en liten fika innan vi skulle ta tåget hem mot uddevalla och snöovädret som fortfarande håller på efter information där hemma. Det blev expresso bar som fick våra sista slantar för denna tripp och där vet bara vi hur det blev lite tokigt i kassan och kommer väl leva gått på i många år frammöver eller vad säger du min kära vän? Bilder bidde det inga då jag självklart glömt batteriet hemma i laddaren utan lägger istället upp några suddiga mobilbilder om jag hinner senare under kvällen. Och nu avslutar jag detta inlägg innan jag blir med illamående än jag redan blivit.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha med råge. med råge... kan det bli annat än härj?

love u! hoppas vi ses snart igen min skatt!

Anonym sa...

Tims första tågresa och hans mamma glömmer batteriet till kameran.... ha ha ha vilken måndag det blev.

tintin sa...

felicia: det hoppas jag med..puss

tintin sa...

maria: oja den bjöd ju på en hel del fynd kan man säga..hahaha ,kram