onsdag 17 september 2008

vissa tillfällen passar bättre än andra

Skriver inte här specielt mycket nu för tiden. Kan kanske verka konstigt att därför ha en blogg men ibland kommer tillfällen då det passar sig bättre än andra och idag är en sådan. Tim har nu varit på dagis i en halvtimme och stormtrivs för det mesta. Personalen är bra med någa små undantag som vissa dagar kan diskuteras men det är väl så livet är. Man kan inte få allt som man vill det är bara att inse faktum. Han går ej ännu men står stadigt på båda fötterna på jorden flera gånger varje dag nu och applåderar hysteriskt med ett jättesmile på sina läppar vid tillfällerna. Glad är han fortfarande för det mesta men som alla andra har han bra och dåliga minuter. Då smyger sig humöret på och då kan man ana att mammas chilenska temprament finns även i denna lilla guldgosse. Och skönt är väl det för rötter ska ju växa.
Annars plöjs dagarna igenom som vanligt. Jobb har jag inte inskaffat mig ännu och ibland känns det verkligen som jag är den ändå på jorden som aldrig kommer få något . Men det är ju ej sant och istället går jag tillbaka i verkligenheten och traglar vidare. Efter mörker kommer ljus är det inte så ? Har för mig att jag i alla fall hört det sägas ett antal gånger.
Idag lämnar mamma och pappa landet och beger sig ut på europerska breddgrader. Själv ska jag traska till centrum och slå handen i bordet på arbetsförmedlingen som hellre skälper än hjälper. Sedan hämta Tim på dagis och slöa framför tv medan han sover middag.

Inga kommentarer: